Skip to content

  • Ana Sayfa
  • Haber
  • Ekonomi
  • Sağlık
  • Eğitim
  • Teknoloji
  • Tanıtım
  • İletişim

Kamu Binalarında Enerji Tasarrufu İçin Yeni Düzenlemeler

Posted on 26 Mayıs 2026 by Fatma Kurt
Kamu Binalarında Enerji Tasarrufu İçin Yeni Düzenlemeler

26 Mayıs 2026 tarihinde yayımlanan habere göre, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, kamudaki mevcut ve yeni tesislerin enerji verimliliğini artırmak amacıyla bir yönetmelik taslağı hazırladı. Bu taslağa göre, kamu binalarında kapasite artırımı ve modernizasyon süreçlerinde bazı yeni kriterler uygulanacak.

Taslakta, gıda depoları ve hasta odası gibi özel ihtiyaçlara sahip alanlar dışındaki mekanların iç ortam sıcaklığıyla ilgili belirli kurallar getiriliyor. Isıtma dönemi boyunca iç ortam sıcaklığı 22 derecenin üzerine çıkmayacakken, soğutma döneminde ise bu sıcaklık 24 derecenin altına düşmeyecek. Bu düzenlemelerin amacı, aşırı ısıtma ve soğutma nedeniyle yaşanan enerji israfını önlemek olarak belirtiliyor.

Ayrıca, sanayi ve binalar için verilen enerji yönetici sertifikalarına da bir süre sınırı getirileceği vurgulanıyor. Mevcut durumda sertifikaların süresiz olarak kullanılması, sertifika sahiplerinin mevzuat değişikliklerine, teknolojik yeniliklere ve enerji verimliliği konusundaki gelişmelere yeterince adapte olamadıkları eleştirisiyle karşı karşıya kalmıştı. Bu nedenle, yeni düzenleme ile sertifikaların 2031 yılı sonuna kadar geçerli olacağı duyuruldu.

Bu yeni düzenlemeler, enerji tasarrufu sağlamak ve sürdürülebilirlik hedeflerine ulaşmak adına önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.

Posted in Haber

Yazı gezinmesi

Papa Leo’dan Yapay Zekâya Dikkat Çekici Genelge: “Gelişimi Yavaşlatmalıyız” →
← Aile Değerleri ve Milli Aile Haftası’nın Önemi

Author: Fatma Kurt

Copyright © 2026 | Design by ThemesDNA.com
beylikdüzü escort
avcılar escort
esenyurt escort
beylikdüzü escort
bahçeşehir escort
istanbul escort
Office Lisans Satın Al